5. Choď kým...

Zadanie: Pripoj na svojho robota senzor pomocou, ktorého bude vedieť identifikovať pred sebou prekážku (napr. krabica z lega). Naprogramuj ho tak, aby zvládol túto prekážku obísť a pokračovať vo svojej ceste ďalej.

Cieľ: pripojiť senzory k robotovi, odčítať hodnoty zo senzorov priamo v robotovi ako aj prostredníctvom programu, naprogramovať robotovi akcie podľa hodnôt zo senzorov (rob niečo až kým nenastane situácia, potom rob niečo iné), použiť dotykový senzor a senzor na meranie vzdialenosti.

Poznámka pre učiteľa: Je dôležité žiakov nasmerovať k tomu, aby zužitkovali znalosti, ktoré už majú a teda otáčanie robota do pravého uhla. Ak zvládnu otáčanie v pravých uhloch, mali by uvažovať nad efektívnejším spôsobom a teda obchádzanie prekážky oblúkom (dva motory sa hýbu jedným smerom jeden však pomalšie).

Otáčanie musí nastať pri akcii senzora, buď teda pri narazení, alebo ešte pred prekážkou. Začať by mali s tým jednoduchším a teda dotykovým senzor (pozor na rôzne stavy pri EV3 - stlačenie / pustenie / ťuknutie). Na meranie vzdialenosti môžu pri EV3 použiť buď infračervený alebo ultrazvukový senzor (treba pracovať s nameranou vzdialenosťou podľa odčítaných hodnôt). Pozor na hodnoty nameraná na hranách objektov, kde senzory nemerajú úplne presne. 

Základy robotiky na základnej škole
2017-2024
LEGO® je ochranná známka skupiny spoločností LEGO, ktorá túto stránku nesponzoruje, neautorizuje ani nepodporuje.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky