6. Tretí motor? Na čo?

Zadanie A: robot prejde zo štartovacej zóny k objektu (kocka, kváder, alebo valec cca 5x5x10 cm), ktorý je umiestnený cca 30 cm pred ním, uchopí ho a prenesie do štartovacej zóny.

Zadanie B: robot prejde k objektu (kocka, kváder, alebo valec cca 5x5x10 cm), ktorý je umiestnený cca 30 cm pred ním, uchopí ho a prenesie do cieľovej zóny nachádzajúcej sa vpravo od prekážky.

Cieľ: skonštruovať rameno s použitím ďalšieho motora, použiť prevodový mechanizmus ak je to potrebné, naprogramovať pohyb ramena podľa potreby, koordinovať pohyb ramena, robota a prispôsobovať konštrukciu robota podľa skutočností zistených pri testovaní.

Poznámka pre učiteľa: V tejto úlohe je veľmi dôležitá konštrukcia ramena, pri ktorej by sa mali žiaci prvýkrát stretnúť s určitou formou prevodu. Samozrejme použiť sa dá aj konštrukcia bez prevodov. Žiaci si ďalej zopakujú programovanie pohybov robota a skombinujú aj pohyb programovanie tretieho motora. Na ramene sa dá pekne ukázať rozdiel medzi programovaním pohybu motora na stupne, rotácie a sekundy. Motor vždy čaká na dokončenie akcie - ak má motor vykonať jednu rotáciu, ale nemôže kvôli konštrukcii, tak je rozumnejšie použiť sekundy. 

Základy robotiky na základnej škole
2017-2024
LEGO® je ochranná známka skupiny spoločností LEGO, ktorá túto stránku nesponzoruje, neautorizuje ani nepodporuje.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky