3. Nech sa hýbe sám!

Zadanie A: Naprogramuj robota tak, aby sa vedel hýbať po prekážkovej dráhe autonómne (samostatne, bez ovládania). Využiť môžete dráhu z predchádzajúcej úlohy. Pri otáčaní používajte pravouhlé otáčanie robota.

Zadanie B: Pouvažujte či nie je možné donútiť robota niektoré príkazy opakovať a ušetriť si tak zbytočné zapisovanie.

Cieľ: naučiť sa základné princípy programovania pohybu a otáčania robota, používať príkazy na otáčanie robota - pravý uhol, uvedomiť si rozdiel medzi pohybom motora a pohybom robota, používať príkaz na opakovanie (loop).

Poznámka pre učiteľa: Dôležité je, aby si deti v tejto úlohe preskúšali principiálne a algoritmické riešenie úloh prostredníctvom robota. Vyskúšajú si prácu v tíme, kde niekto má na starosti programovanie, niekto úpravu konštrukcie, iný presúvanie robota a všetci navrhujú algoritmus riešenia. Dôležité je, aby si uvedomili, že to čo naprogramujú nebude hneď fungovať podľa ich predstáv. Program musia stavať postupne, po malých krokoch, musia si klásť správne otázky a hľadať odpovede - robot sa hýbe, robot sa kúsok otočí, o koľko sa otočí? koľko treba pridať, akým spôsobom - sekundy, otáčky, rotácie?

Ďalšou dôležitou úlohou učiteľa je ukázať žiakom, ako sa dá práca zrýchliť, zjednodušiť a zefektívniť ak budú niektoré príkazy opakovať (loop).

V tejto úlohe je dôležité upozorniť na rôzne spôsoby otáčania robota: 

  • hýbe sa len jeden motor, 
  • hýbu sa oba motory - jeden rýchlejšie, 
  • hýbu sa oba motory v opačnom smere - rovnako rýchlo,
  • hýbu sa oba motory v opačnom smere - jeden rýchlejšie,
Základy robotiky na základnej škole
2017-2024
LEGO® je ochranná známka skupiny spoločností LEGO, ktorá túto stránku nesponzoruje, neautorizuje ani nepodporuje.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky