6. Tretí motor? Na čo?
Zadanie A: robot prejde zo štartovacej zóny k objektu (kocka, kváder, alebo valec cca 5x5x10 cm), ktorý je umiestnený cca 30 cm pred ním, uchopí ho a prenesie do štartovacej zóny.
Zadanie B: robot prejde k objektu (kocka, kváder, alebo valec cca 5x5x10 cm), ktorý je umiestnený cca 30 cm pred ním, uchopí ho a prenesie do cieľovej zóny nachádzajúcej sa vpravo od prekážky.
Cieľ: skonštruovať rameno s použitím ďalšieho motora, použiť prevodový mechanizmus ak je to potrebné, naprogramovať pohyb ramena podľa potreby, koordinovať pohyb ramena, robota a prispôsobovať konštrukciu robota podľa skutočností zistených pri testovaní.
Poznámka pre učiteľa: V tejto úlohe je veľmi dôležitá konštrukcia ramena, pri ktorej by sa mali žiaci prvýkrát stretnúť s určitou formou prevodu. Samozrejme použiť sa dá aj konštrukcia bez prevodov. Žiaci si ďalej zopakujú programovanie pohybov robota a skombinujú aj pohyb programovanie tretieho motora. Na ramene sa dá pekne ukázať rozdiel medzi programovaním pohybu motora na stupne, rotácie a sekundy. Motor vždy čaká na dokončenie akcie - ak má motor vykonať jednu rotáciu, ale nemôže kvôli konštrukcii, tak je rozumnejšie použiť sekundy.