Bonusové úlohy - niečo pre náročnejších
Úlohu s prekážkou môžeme urobiť tak, aby robot vedel identifikovať rôzne priestory podľa farby na podložke napr. štartovacia zóna bude modrý štvorec, pred prekážkou bude červený pás a cieľová zóna bude zelený štvorec (použitie senzoru farby resp. svetelného senzoru).
V úlohe s prekážkou nebude objekt pred robotom, ale kdekoľvek pol metra od štartovacej zóny (použitie senzora vzdialenosti). Úloha sa dá posunúť do vyššieho levelu, ak by sa v priestore nachádzalo viac objektov. Robot má zobrať ten čo je k nemu najbližšie (použitie premenných a zaznamenávanie hodnôt zo senzoru otáčok a najnižšej hodnoty zo senzoru vzdialenosti).
Ďalšia zo štandardných úloh, s ktorou sa žiaci stretnú na väčšine robotických súťaží, je sledovanie čiary pomocou dvoch svetelných (resp. farebných) senzorov. V tomto prípade už treba použiť vnorenie dvoch podmienok a teda podmienka v podmienke.
Ak týchto pár úloh nebude stačiť, alebo sú žiaci už príliš zdatní, odporúčame inšpirovať sa archívom úloh súťaže "Robotická liga pri FLL" (viac o súťažiach). Na stránke liga.robotika.sk sú zverejnené zadania šiestich ročníkov súťaže. Na stránkach však nájdeme aj všetky riešenia súťažných tímov s videami, programami a komentármi poroty.
Veľmi odporúčame aj Robotický manuál od Mgr. Pavla Petroviča, PhD. z Oddelenia umelej inteligencie Univerzity Komenského v Bratislave zverejnený na, v ktorom nájdete množstvo vysvetlených princípov, príkladov a inšpirácií hlavne pre učiteľov https://www.robotiada.cz/pro-ucastniky/pro-trenery. Na spomínanej stránke nájdete aj množstvo ďalších návodov a inšpirácií.
Množstvo zaujímavých úloh pre rôzne platformy nájdeme aj na stránka projektu Hodina kódu https://hourofcode.com/us/sk/learn/robotics.